"Öğrenme stilleri" terimi, her öğrencinin farklı öğrenir anlayışıyla konuşur. Teknik olarak, bir bireyin öğrenme stili, öğrencinin bilgiyi emdiği, işlediği, kavrayacağı ve koruduğu tercihli yolu ifade eder. Örneğin, bir saat kurmayı öğrenirken bazı öğrenciler sözlü talimatları izleyerek süreci anlarken bazıları saati fiziksel olarak değiştirmelidir. [1]
*** Kendi öğrenme stilinizi
tanımak ve anlamak için size en uygun teknikleri kullanabilirsiniz. Bu öğrenme
hızınızı ve kalitesini artırır. Üç tür öğrenme stili vardır; görsel (visual)
,işitsel (audial), dokunsal (kinesthetic).
Görsel: Resimler, resimler
ve mekansal anlayış kullanmayı tercih edersiniz.
İşitsel: Ses ve müzik kullanmayı tercih edersiniz.
Fiziksel: Vücudunuzu, ellerinizi ve dokunuş hissinizi tercih edersiniz. [2]
İşitsel: Ses ve müzik kullanmayı tercih edersiniz.
Fiziksel: Vücudunuzu, ellerinizi ve dokunuş hissinizi tercih edersiniz. [2]
GÖRSEL
Görseller özel yaşantılarında genellikle düzenli
ve titizdirler.Dağınık bir masada ders çalışamazlar, önce masayı kendilerine
göre düzenlerler, daha sonra çalışmaya başlarlar.Çantaları, dolapları her zaman
düzenlidir. Tam olarak öğrenebilmeleri için dersin mutlaka görsel malzemelerle
desteklenmesi gerekir. Harita, poster, şema, grafik gibi görsel araçlarla kolay
öğrenirler ve bu araçlarla öğrendiklerini kolay hatırlarlar.Bilgi ve kavramları
sembol ve resimlere dönüştürmeleri anlamalrını ve bellekte tutmalarını
kolaylaştırır..Birşey düşünürken gözleri yukarı doğru bakar.
Yazarken,okurken renkli kalemler kullanmalu,önemli konuların
altını renkli kalemle
çizmelidir.
Ders dinlerken not almalıdır.
Anahtar sözcük kartları hazırlamalıdır,kısa notlar alarak pekiştirmelidir.
Öğrenmesi gereken materyalleri kendine göre renklendirmeli,organize etmelidir..
Ders çalışırken sessiz bir ortamda ve tek başına olmalıdır..
Çözmeye öalıştığı problem birkaç aşamalı ise her aşamanın nasıl olduğunu ve
geçişiyle ilgili açıklamalı bilgiler yazmalıdır.
Video ve bilgisayar proramlarından yararlanmalıdır.
çizmelidir.
Ders dinlerken not almalıdır.
Anahtar sözcük kartları hazırlamalıdır,kısa notlar alarak pekiştirmelidir.
Öğrenmesi gereken materyalleri kendine göre renklendirmeli,organize etmelidir..
Ders çalışırken sessiz bir ortamda ve tek başına olmalıdır..
Çözmeye öalıştığı problem birkaç aşamalı ise her aşamanın nasıl olduğunu ve
geçişiyle ilgili açıklamalı bilgiler yazmalıdır.
Video ve bilgisayar proramlarından yararlanmalıdır.
İŞİTSEL
İşitseller, ses ve müziğe duyarlıdırlar. Sohbet
etmeyi, birileri ile çalışmayı
severler.Daha çok konuşarak,tartışarak öğrenirler.Bu nedenle sınıfta son derece aktifdirler.Bir şey düşünürken kulak hizasına doğru bakarlar Bir bilgiyi hatırlama istediklerinde genellikle o bilgiyi aktaran kişinin anlatım tarzını veya daha önce bireysel olarak yaptıkları sesli tekrarı hatırlamaya çalışırlar.
severler.Daha çok konuşarak,tartışarak öğrenirler.Bu nedenle sınıfta son derece aktifdirler.Bir şey düşünürken kulak hizasına doğru bakarlar Bir bilgiyi hatırlama istediklerinde genellikle o bilgiyi aktaran kişinin anlatım tarzını veya daha önce bireysel olarak yaptıkları sesli tekrarı hatırlamaya çalışırlar.
Çalışma grupları oluşturmalı ve o gruplarla çalışmalı
ya da bir çalışma arkadaşı
bulmalıdır.
İşittiğini hatırladığı için konuları tekrar ederken yüksek sesle okumalıdır.
Basamaklı bir şekilde öğrenmeleri gereken şeyleri basamaklı olarak yazıp yüksek ses ile söylemelidir.
Önemli konular ve talimatları yüksek sesle okumalı / tekrarlamalıdır.
Problem çözerken kendi anladığı şekilde, yüksek sesli,kendi sözcükleriyle ifade
etmelidir.
Ders çalışırken ses kayıtları yapıp, bunları sınavlara hazırlanırken tekrar amaçlı
kullanabilirler.
bulmalıdır.
İşittiğini hatırladığı için konuları tekrar ederken yüksek sesle okumalıdır.
Basamaklı bir şekilde öğrenmeleri gereken şeyleri basamaklı olarak yazıp yüksek ses ile söylemelidir.
Önemli konular ve talimatları yüksek sesle okumalı / tekrarlamalıdır.
Problem çözerken kendi anladığı şekilde, yüksek sesli,kendi sözcükleriyle ifade
etmelidir.
Ders çalışırken ses kayıtları yapıp, bunları sınavlara hazırlanırken tekrar amaçlı
kullanabilirler.
DOKUNSAL
Kinestetikler oldukça hareketlidirler. Sınıfta
yerlerinde duramaz, sürekli
hareket etmek isterler. Bu hareketlilik, uygun işlere yönlendirilmezse genelde sınıfta problem çıkarırlar. Dersin anlatılması veya görsel malzemeler ile zenginleştirilmesi, kinestetik öğrencinin öğrenmesine beklenen ölçüde katkı sağlamaz. Öğrenebilmeleri için mutlaka ellerini kullanacakları, yaparak- yaşayarak öğrenme dediğimiz öğrenme tekniklerinin uygulanması gerekir. Düşünürken aşağı doğru bakarlar,dağınıktırlar.Yeni bir şey öğrenirken hareket ederek öğrenmeyi tercih ederler.
hareket etmek isterler. Bu hareketlilik, uygun işlere yönlendirilmezse genelde sınıfta problem çıkarırlar. Dersin anlatılması veya görsel malzemeler ile zenginleştirilmesi, kinestetik öğrencinin öğrenmesine beklenen ölçüde katkı sağlamaz. Öğrenebilmeleri için mutlaka ellerini kullanacakları, yaparak- yaşayarak öğrenme dediğimiz öğrenme tekniklerinin uygulanması gerekir. Düşünürken aşağı doğru bakarlar,dağınıktırlar.Yeni bir şey öğrenirken hareket ederek öğrenmeyi tercih ederler.
Ders çalışırken kendi istediği yerde ve şekilde
çalışmasına izin verilmelidir.
Çalışırken elinde notlar ve kartlarla yüksek sesli okumalar yapmalıdır,bu
yöntemle öğrenme kolaylaşır.
Çalışırken hareket etmesi kısıtlanmamalıdır.
Ders çalışırken kendi istediği yerde ve şekilde çalışmasına izin verilmelidir.
Dersi dinlerken hareket etmelerine ve bir şeyler ile oynamalarına izin verilmelidir.
Laboratuar çalışmaları için fazladan izin verilmelidir. Konu ile ilgili müze, tarihi yerler gibi yaşayarak öğrenebileceği yerlere gitmesi sağlanmalıdır.
Lego, oyun hamuru,kil vb. dokunsal materyallerle öğrenme zenginleştirilmelidir.
Oyunlarda rol alarak, deney yaparak, yazarak çok daha verimli bir süreç geçirilir. [3]
Çalışırken hareket etmesi kısıtlanmamalıdır.
Ders çalışırken kendi istediği yerde ve şekilde çalışmasına izin verilmelidir.
Dersi dinlerken hareket etmelerine ve bir şeyler ile oynamalarına izin verilmelidir.
Laboratuar çalışmaları için fazladan izin verilmelidir. Konu ile ilgili müze, tarihi yerler gibi yaşayarak öğrenebileceği yerlere gitmesi sağlanmalıdır.
Lego, oyun hamuru,kil vb. dokunsal materyallerle öğrenme zenginleştirilmelidir.
Oyunlarda rol alarak, deney yaparak, yazarak çok daha verimli bir süreç geçirilir. [3]
KAYNAKÇA
[1] https://teach.com/what/teachers-teach/learning-styles/
[2] https://www.learning-styles-online.com/overview/
[3] http://nkal.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/20/01/964247/dosyalar/2012_12/10102559_ogrenme_stilleri.pdf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder